Szanowni Państwo,
poniżej znajduje się wniosek o uzyskanie uprawnień do rejestracji na przedmioty oferowane przez Studium Pedagogiczne w semestrze wiosennym.
Bardzo proszę o złożenie wniosków w dziekanacie studenckim najpóźniej do 15 lutego do godziny 12:00. Wszelkie informacje o zasadach odbywania zajęć i rejestracji znajdziecie Państwo na stronie http://www.sp.uj.edu.pl/studia/stacjonarne/rekrutacja
Rejestracja odbywa się w dniach 19.02.2024 r. godz. 9.00 do 3.03.2024 r. godz. 23.59, dlatego wszystkie wnioski o dopisanie do rejestracji muszę mieć wcześniej.
Szanowni Państwo,
poniżej znajduje się wniosek o uzyskanie uprawnień do rejestracji na przedmioty oferowane przez Studium Pedagogiczne w semestrze jesiennym.
Bardzo proszę o złożenie wniosków w dziekanacie studenckim najpóźniej do 18 września do godziny 12:00. Wszelkie informacje o zasadach odbywania zajęć i rejestracji znajdziecie Państwo na stronie http://www.sp.uj.edu.pl/studia/stacjonarne/rekrutacja
Rejestracja odbywa się w dniach 19.09.2023 r. godz. 9.00 do 6.10.2022 r. godz. 23.59, dlatego wszystkie wnioski o dopisanie do rejestracji muszę mieć dzień wcześniej.
Uzyskanie uprawnień i rejestracja na semestr wiosenny odbywać się będzie w sesji zimowej
Rejestracja na przedmioty zostanie uruchomiona 4 września 2023 o godzinie 10:00 i będzie trwała do 15 września.
Rejestracja dotyczy wszystkich studentów II, III roku licencjatu i I i II roku SUM w roku akademickim 2023/24. Nowoprzyjęci studenci I roku licencjatu będą odgórnie wpisani na wszystkie przedmioty. Nie trzeba być rozliczonym i wpisanym na r.a.23/24, żeby brać udział w rejestracji na przedmioty w IGiGP (osobne rejestracje na lektorat i wf organizowane przez inne jednostki wymagają rozliczenia studenta).
W roku akademickim 2023/24 rejestracja na ćwiczenia terenowe regionalne będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszej turze rejestracji będą na te przedmioty mogli rejestrować się tylko studenci II roku licencjatu dla których ten przedmiot jest obowiązkowy. Pozostali studenci będą mogli rejestrować się w drugiej turze rejestracji w ramach wolnych miejsc.
Przy wyborze kursów proszę pamiętać o tym, że:
1. Lista przedmiotów musi być wcześniej ustalona z przyszłym opiekunem naukowym.
2. Przede wszystkim należy wybrać przedmioty obligatoryjne na danym roku i ścieżce specjalizacyjnej https://geo.uj.edu.pl/student/programy-studiow
3. Wybierając przedmioty do wyboru należy korzystać z aktualnego ich spisu
4. Wybierając przedmioty do wyboru należy uwzględnić termin odbywania się zajęć tak, aby uniknąć kolizji czasowych. Wstępny harmonogram zajęć w przyszłym roku załączony jest dostępny na stronie instytutu https://geo.uj.edu.pl/harmonogramy
5. Wybierając przedmioty należy pamiętać o zgromadzeniu odpowiedniej liczby punktów ECTS po każdym roku akademickim (przynajmniej 60).
6. Jeśli ktoś będzie miał warunek – proszę od razu zarejestrować się na ten powtarzany przedmiot
7. W załączniku znajduje się pełna instrukcja sposobu wyboru przedmiotów w systemie USOS
8. Należy zarejestrować się na przedmioty na CAŁY rok akademicki. Również na semestr wiosenny, biorąc pod uwagę harmonogram semestru wiosennego.
Po tej rejestracji zostanie ogłoszona lista kursów uruchomionych, oraz uruchomiona rejestracja uzupełniająca. Deklaracje przedmiotów będziecie Państwo składali w październiku i na początku semestru wiosennego poprzez USOSweb. W tej sprawie ogłoszenie pojawi się we wrześniu.
Anna Strzelec
Szanowni Państwo,
zgodnie z zasadami studiów obowiązującymi w IGIGP UJ studenci II roku licencjatu do 15 czerwca muszą wybrać swojego przyszłego promotora pracy licencjackiej, jednocześnie Tutora na III rok.
Poniżej przedstawiam listę pracowników, którzy w r.a. 23/24 mogą być promotorami prac licencjackich wraz z liczbą osób jaką mogą przyjąć. Aby wybrać swojego promotora, należy przede wszystkim zapoznać się z zainteresowaniami pracownika: czy Państwa ścieżka specjalizacyjna łączy się z zainteresowaniami i dyscypliną, w której pracuje przyszły Promotor. Należy skontaktować się z wybranym przez siebie Promotorem i jeśli Państwa przyjmie do swojej grupy, spotkać się i uzyskać podpis na deklaracji wyboru promotora (z załącznika). W deklaracji jest również tabela, do której należy wpisać wstępnie wybrane przedmioty na przyszły rok. Ważne jest, aby ten wybór został skonsultowany z promotorem - Podczas spotkania należy porozmawiać o swoich planach dotyczących III roku, promotor może coś zasugerować. Przedmioty warto wybrać na podstawie aplikacji sylabus - gdzie są wymienione wszystkie kursy oferowane przez IGIGP https://sylabus.uj.edu.pl/pl/5/1/2. Rejestracja na przedmioty w USOS będzie dopiero we wrześniu, jeśli na jakiś przez Państwa wybrany przedmiot nie uda się Państwu zarejestrować - ja nie potrzebuję wtedy nowej deklaracji. Lista przedmiotów w deklaracji ma być dla Państwa i promotora wskazówką jakie macie Państwo plany na przyszły rok akademicki (warto zachować sobie kopię która będzie pomocna we wrześniu).
Termin złożenia deklaracji 15 czerwca - do Dziekanatu lub do Skrzynki koło dziekanatu.
Lista promotorów:
dr hab. J. Balon, prof UJ 2 studentów
dr hab. J. Działek, prof UJ 8 studentów
dr Ł.Fiedeń 4 studentów
dr J. Gałka 4 studentów tematyka prac licencjackich: geografii ludności, osadnictwa w tym zagadnienia tj.: suburbanizacja, migracje, zmiany demograficzne, a także rezyliencja miast, zmiany zagospodarowania w miastach
dr hab. E. Gorczyca, prof UJ 8 studentów
dr J. Hibner 1 student
dr A. Kocaj 4 studentów
dr A. Kołoś 4 studentów
dr M.Kubal-Czerwińska 1 student
dr J.Liro 4 studentów tematyka prac licencjackich: geografia turyzmu, geografia religii, geografia behawioralna (szczególnie turystyka religijna, turystyka duchowa, turystyka kulturowa, przemiany społeczno-kulturowe, przemiany przestrzenno-funkcjonalne; możliwość realizacji pracy w ramach prowadzonych projektów; ponadto zagadnienia zw. z zanieczyszczeniem środowiska plastikiem - badania percepcji, zachowań, postaw ekologicznych i inne)
dr hab. G.Micek, prof UJ 8 studentów
dr hab. A.Michno, prof UJ 8 studentów
dr K.Ostafin 8 studentów możliwa tematyka prac licencjackich: zmiany użytkowania ziemi i pokrycia terenu w szczególności w Karpatach polskich i w Arktyce, geohistoria, kartografia historyczna, ocena jakości danych przestrzennych
dr R.Pawlusiński 8 studentów
dr A.Pawłowska-Legwand 2 studentów
dr hab. K. Piotrowicz, prof UJ 1 student
dr A.Rajwa-Kuligiewicz 8 studentów
dr hab. I.Sołjan, prof UJ 8 studentów
dr hab. W.Szymański 8 studentów
dr hab. J.Taczanowski 4 studentów
prof. dr hab. J.R.Twardosz 8 studentów
Pozdrawiam,
Anna Strzelec
Szanowni Państwo,
w pliku Tutoring_lista_2023_24.xlsx przedstawiam listę pracowników, którzy będą tutorami w r.a. 2023/24. Do 15 czerwca każdy student musi wybrać opiekuna wpisując swoje nazwisko do pliku przy wybranym przez siebie tutorze. Wybór opiekuna wiąże się również z wyborem ścieżki specjalizacyjnej. Do 15 czerwca należy pobrać i wypełnić deklarację wyboru ścieżki specjalizacyjnej oraz uzyskać podpis wybranego przez siebie tutora. Wypełniony dokument należy złożyć w Dziekanacie ds. studenckich (lub do brązowej skrzynki koło Dziekanatu). Rejestracja na przedmioty odbywać się będzie we wrześniu, a wybór kursów powinien być uzgodniony z tutorem, więc można już wstępnie ustalić planowany wybór. Podczas rejestracji na przedmiot Projekty II rok nie można zarejestrować się do grupy prowadzonej przez swojego Tutora.
annaaga.strzelec@uj.edu.pl
Biuro Karier UJ organizuje dzień wsparcia zawodowego dla studentek i studentów z Ukrainy - Dzień ekspercki: poznaj polski rynek pracy! w dn. 11 maja 2023, g. 10:00-14:30 w budynku CWD UJ. W tym dniu odbędą się praktyczne szkolenia z Wojewódzkim Urzędem Pracy, Urzędem Miasta, Państwową Inspekcją Pracy, a także konsultacje CV z naszymi doradczyniami zawodowymi oraz spotkanie z doradcą rynku pracy z językiem ukraińskim.
Szczegółowa agenda i harmonogram dostępne są również na naszej stronie internetowej: Wydarzenia - Biuro Karier - Uniwersytet Jagielloński (uj.edu.pl) oraz w dedykowanym wydarzeniu na Facebooku: https://www.facebook.com/events/889235358848575
Szanowni Państwo,
poniżej znajduje się wniosek o uzyskanie uprawnień do rejestracji na przedmioty oferowane przez Studium Pedagogiczne w semestrze jesiennym.
Bardzo proszę o złożenie wniosków w dziekanacie studenckim najpóźniej do 20 września do godziny 12:00. Wszelkie informacje o zasadach odbywania zajęć i rejestracji znajdziecie Państwo na stronie http://www.sp.uj.edu.pl/studia/stacjonarne/rekrutacja
Rekrutacja - Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego KOD OPIS. SP-22/23Z-SP-psy/III Rejestracja na przedmiot Psychologia dla nauczycieli - III w cyklu 22/23Z w SPUJ. SP-22/23Z-SP-psy/I Rejestracja na przedmiot Psychologia dla nauczycieli - I w cyklu 22/23Z w SPUJ |
Rejestracja odbywa się w dniach 21.09.2022 r. godz. 9.00 do 7.10.2022 r. godz. 23.59, dlatego wszystkie wnioski o dopisanie do rejestracji muszę mieć dzień wcześniej.
Uzyskanie uprawnień i rejestracja na semestr wiosenny odbywać się będzie w sesji zimowej
Podanie o dopisanie do studium pedagogicznego jesień 22 23
Anna Strzelec
Dziekanat ds. studenckich
Wydział Geografii i Geologii
Spotkanie organizacyjne
Kurs ”Właściwości fizyczne i chemiczne wód” WG.IG-3116-D
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE: godzina 12:00, czwartek 6 X 2022 r. sala 1.25.
Trzy uwagi techniczne:
Termin wyjazdu: uzgadniany jest na pierwszym spotkaniu organizacyjnym.
- Ćwiczenia terenowe [30 godzin] – planowany jest jeden wyjazd trzydniowy (np. piątek-sobota-niedziela). Zwykle są to TATRY z PODHALEM. Zwykle organizujemy jak najszybciej czyli np. koniec października [21-22-23 X 2022 r.] lub np. połowa listopada [18-19-20 XI]. Gdy jest problem wówczas dzielimy wyjazd np. (sobota-niedziela) plus jeden dodatkowy dzień. Bywało, w czasie pandemii, że wyjazd był także organizowany w zimie lub na wiosnę. Data jest ustalana na spotkaniu organizacyjnym.
- Wykłady [10 godzin] w czasie całego roku: pierwszy wykład godzinny na początku semestru i wówczas są ustalane terminy: zwykle trzy czwartki po trzy godziny.
- Ćwiczenia [10 godzin] – w laboratorium pokazujemy możliwości analityczne – zwykle jest to czwartek w terminie dopołudniowym (nie więcej niż dwa spotkania po 5 godzin) – na przemian z wykładem.
Zwykle w pierwszym semestrze kurs był zrealizowany w całości - a raport z terenu i kilka drobnych ćwiczeń mogli studenci dosyłać w obu semestrach.
Zapraszam
Mirosław Żelazny
Rejestracja na przedmioty zostanie uruchomiona 5 września 2022 o godzinie 9:00 i będzie trwała do 15 września.
Rejestracja dotyczy wszystkich studentów II, III roku licencjatu i I i II roku SUM w roku akademickim 2022/23. Nowoprzyjęci studenci I roku licencjatu będą odgórnie wpisani na wszystkie przedmioty. Nie trzeba być rozliczonym i wpisanym na r.a.22/23, żeby brać udział w rejestracji na przedmioty w IGiGP (osobne rejestracje na lektorat i wf organizowane przez inne jednostki wymagają rozliczenia studenta).
Przy wyborze kursów proszę pamiętać o tym, że:
1. Lista przedmiotów musi być wcześniej ustalona z przyszłym opiekunem naukowym.
2. Przede wszystkim należy wybrać przedmioty obligatoryjne na danym roku i ścieżce specjalizacyjnej https://geo.uj.edu.pl/student/programy-studiow
3. Wybierając przedmioty do wyboru należy korzystać z aktualnego ich spisu
4. Wybierając przedmioty do wyboru należy uwzględnić termin odbywania się zajęć tak, aby uniknąć kolizji czasowych. Wstępny harmonogram zajęć w przyszłym roku załączony jest dostępny na stronie instytutu https://geo.uj.edu.pl/harmonogramy
5. Wybierając przedmioty należy pamiętać o zgromadzeniu odpowiedniej liczby punktów ECTS po każdym roku akademickim (przynajmniej 60).
6. Jeśli ktoś będzie miał warunek – proszę od razu zarejestrować się na ten powtarzany przedmiot
7. W załączniku znajduje się pełna instrukcja sposobu wyboru przedmiotów w systemie USOS
8. Należy zarejestrować się na przedmioty na CAŁY rok akademicki. Również na semestr wiosenny, biorąc pod uwagę harmonogram semestru wiosennego. Nie będzie rejestracji przed semestrem wiosennym.
Po tej rejestracji zostanie ogłoszona lista kursów uruchomionych, oraz uruchomiona rejestracja uzupełniająca. Deklaracje przedmiotów będziecie Państwo składali w październiku i na początku semestru wiosennego poprzez USOSweb. W tej sprawie ogłoszenie pojawi się we wrześniu.
Zachęcam do zapoznania się z listami kursów zawieszonych w przyszłym roku akademickim i zawieszanych w cyklu dwuletnim:
Zawieszenie kursów na rok akademicki 2022/23
-
Geografia polityczna
-
Geographical Problems of Cracow
-
Geomarketing
-
Geomorfologia Karpat
-
Metody badań struktury środowiska przyrodniczego
-
Metody opracowań fizycznogeograficznych
-
Paleogeografia
-
Seminar Series: Human Geography
-
Seminar Series: Physical Geography
-
Socio-economic Problems of the Malopolska Region
-
Teledetekcja
Porządek kursów zawieszanych/odwieszanych w cyklu dwuletnim
KURS |
KOORDYNATOR |
2022/2023 |
2023/2024 |
Geografia Tatr |
prof. J. Balon |
zawieszony |
odwieszony |
Geosystemy gór |
prof. J. Balon |
odwieszony |
zawieszony |
Geografia religii |
prof. E. Bilska–Wodecka |
zawieszony |
odwieszony |
Geografia wyznań w Polsce |
prof. E. Bilska–Wodecka |
odwieszony |
zawieszony |
Meteorologiczne aspekty ochrony atmosfery |
prof. A. Bokwa |
odwieszony |
zawieszony |
Mikroklimatologia |
prof. A. Bokwa |
zawieszony |
odwieszony |
Geografia konfliktów |
dr J. Działek |
odwieszony |
zawieszony |
Geografia transportu |
dr A. Kołoś |
zawieszony |
odwieszony |
Problemy rozwoju i współczesnego funkcjonowania transportu miejskiego |
dr A. Kołoś |
zawieszony |
odwieszony |
Knowledge-based economy |
prof. G. Micek |
odwieszony |
zawieszony |
(Post)Industrialne Obszary Metropolitalne: Katowicki, Rybnicki i Ostrawski |
prof. K. Gwosdz |
zawieszony |
odwieszony |
Morawy: przestrzeń kulturowa i współczesne uwarunkowania rozwoju |
prof. M. Murzyn-Kupisz |
odwieszony |
zawieszony |
Hydrology of High Mountains |
prof. J. Pociask-Karteczka |
zawieszony |
odwieszony |
Geografia transportu kolejowego |
dr J. Taczanowski |
odwieszony |
zawieszony |
Socio-economic Geography of Central Europe |
dr P. Trzepacz |
zawieszony |
zawieszony |
Rozpoznawanie roślin naczyniowych |
dr A. Stachurska-Swakoń |
zawieszony |
odwieszony |
Fitogeografia |
prof. M. Nobis |
odwieszony |
zawieszony |
Dendrogeomorfologia |
dr D. Wrońska-Wałach |
odwieszony |
zawieszony |
Fizyka atmosfery |
prof. A. Wypych |
odwieszony |
zawieszony |
Ćwiczenia terenowe z geografii społeczno-ekonomicznej “Przeszłość i dzień współczesny społeczności lokalnych Beskidu Niskiego (stosunki społecznoetniczne i gospodarka)” |
prof. A. Zborowski |
zawieszony |
odwieszony |
Historia odkryć geograficznych |
prof. A. Zborowski |
zawieszony |
odwieszony |
Terenowe ćwiczenia specjalizacyjne z geografii ludności |
prof. A. Zborowski |
zawieszony |
odwieszony |
INSTRUKCJA - WYBÓR KURSÓW NA ROK AKADEMICKI 2022/23
Drodzy Studenci!
Informuję, że kolokwia/egzaminy (poprawkowe) z j. angielskiego podczas wrześniowej sesji odbędą się według następującego harmonogramu:
a) 5.09 – godz. 9.00 - kolokwia poprawkowe;
b) 12.09 – godz. 9.00 - egzamin pisemny (II termin);
c) 14.09 – godz. 9.00 - egzamin ustny (zarówno dla tych, którzy nie podeszli do niego w czerwcu jak i tych, którzy zdadzą egzamin poprawkowy 12 września!).
Wszystkie kolokwia/egzaminy odbędą się w sali 1.16a.
Z wyrazami szacunku,
Mirosław Kruk
Szanowni Państwo,
poniżej znajdują się dokumenty konieczne do złożenia w dziekanacie w najbliższym czasie (do 5 lipca). Szczegóły przesłałam mailem bezpośrednio do studentów I i II roku.
Anna Strzelec
Szanowni Państwo,
Na prośbę prof. Górki informuję, że kursy "Socio-economic Problems of the Małopolska Region" i "Geografia Politytczna" rozpoczną się odpowiednio 7 i 8 marca.
Pozdrawiam,
Szymon Skurzok.
1 września 2021
Szanowni Państwo,
Na stronie Instytutu pojawił się harmonogram na rok akademicki 2021/2022. Jak Państwo już wiecie czy to z prac na harmonogramem, czy to z ostatniego e-maila zastępcy dyrektora ds. studenckich dr Trzepacza harmonogram został całkowicie zreorganizowany.
Zmieniła się także forma publikowania harmonogramu. Od teraz nie będą to pliki, lecz link do chmury w której będą się znajdowały pliki z harmonogramami. Celem takiego zabiegu jest dostarczenie jak najbardziej aktualnego harmonogramu wszystkim zainteresowanym.
Jeśli znajdziecie Państwo jakieś błędy lub nieścisłości w nowym harmonogramie proszę kontakt mailowy na adres szymon.skurzok@uj.edu.pl.
Pozdrawiam,
mgr Szymon Skurzok